Vecka 31

Jag börjar bli riktigt obekväm nu, ska jag ställa något i diskmaskinen så måste jag liksom först gå ner i spagat (stavning?) för att sedan med ett stön böja mig framåt. Jag planerar därför allt för att slippa böja mig - innan jag sätter mig i soffan ser jag till att ha allt inom räckhåll och inget slängs numera på golvet utan placeras högt. Flipflops står vid dörren för utevistelse och jag har blivit en hejjare på att liksom kasta in saker i tvättmaskinen från ståhöjd!
Idag var nog sista gången jag själv kunde fixa tånaglarna, det var en hel del stånkande i badrummet under projektet och en hel del rosa nagellack som hamnade där det inte skulle hamna.. vi får se vem som får äran att hjälpa mig nästa gång!
Barnmorskan konstaterade igår att mitt blodvärde var mycket lågt och det förklarar nog min yrsel och mitt illamående. Nu har jag en lista på mat som innehåller järn upphängd på kylskåpet och som ska följas. Neil var lustig och frågade på telefon om han skulle köpa hem järnrör att snacksa på! höhöhö!

Även om det är stånkigt, jobbigt och bökigt just nu så är det också en påminnelse om att det börjar närma sig och det pirrar i hela kroppen när jag tänker på att hon som buffar på mig från insidan snart kommer ut och buffar på utsidan!


Kommentarer
Postat av: Petra

Oj vilket fint linne! Måste man vara gravid för att få ha sånt? :)

2011-05-24 @ 20:40:46
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: Lindha

Fan va snygg du är kvinna!!!!!!

2011-05-24 @ 20:45:12
URL: http://lindhas.blogspot.com
Postat av: Mirre

Äsch då! ;)



Nej man får ha linnet annars med Petra, jag hade det förra sommaren, bra om man vill äta mycket =)

2011-05-25 @ 10:38:32
Postat av: Kristin

hehe, ja det är inte helt lätt det där med å böja sig framåt. :-P Bikinilinjen ä ba å glömma. Eller! Så får man köra på chans. haha

Sen säger jag som Lindah. Får man va sådär snygg när man är preggo!!?? ;-)

2011-05-25 @ 15:22:34
URL: http://ekens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0