Morfar

Morfar somnade in i eftermiddags, först kom en lugn känsla.. det va ju det han ville de senaste fem åren, nu slipper han lida och även alla runt omkring..

Jag vill minnas dig, morfar, som jag minns dig för 7 år sedan och längre tillbaka, jag vill minnas dig som du var innan du blev sjuk..
Jag vill minnas hur du stog med öppna armar på verandan när vi kom för att hälsa på
Jag vill minnas hur du alltid kallade mig för "Mejram"
Jag vill minnas hur vi delade en skål med rädisor på sommaren och hur du viskade hemligheter i mina öron
Jag vill minnas när vi satt i hagen och kelade med fåren
Hur du lärde mig äta både stensöta och koda
Men mest av allt minns jag hur du alltid trott på mig och den sanna kärlek du alltid utstrålat
Du har förgyllt mitt liv och min barndom
-Jag älskar dig morfar-

sov gott..

image208

Kommentarer
Postat av: Eken

Krams

2007-09-05 @ 13:43:33
URL: http://ekens.blogg.se
Postat av: Syrran

Åh gud va fint.. nu började jag gråta igen ;(

2007-09-05 @ 17:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0