Roligt på jobbet..

"Här, sätt på dig den här" säger sjuksköterskan efter att ha rotat länge i garderoben. Hon håller upp en randig skjorta som jag gissar att mormor hade på sig också när hon kom till BB för dryga 50 år sedan! Jag får hjälp att sätta på mig den eftersom jag har nålar och dropp överallt och hon är snabb med att knäppa ända upp!! Även den där sista knappen som ingen någonsin knäpper, och det av en orsak.. jag sneglar snabbt i spegeln och önskar att ingen på jorden ser mig nu, jag tycker även att sköterskan flinar lite i bakgrunden.. men hon säger även "ja de där har nog hängt med ett tag" Ett tag?? Dom köptes nog in när Akademiska först slog upp dörrarna!
Detta måste vara deras roligt-på-jobbet-grej och jag misstänker att hon senare gick ut till de andra och sa "kolla vad jag satte på hon inne på sjuan!" och sen flina igen.. för strax därefter kom det in två andra sköterskor för att kolla min puls!! Ja säkert...


Kommentarer
Postat av: Kristin

HAHAHAHA! Underbart! Men Mirre, du får bjukka lite på dig själv. Dom måste ju få ha lite kul dom med ;-)

2011-05-06 @ 10:36:42
URL: http://ekens.blogg.se/
Postat av: Petra

Men den är ju rosa iallafall! :)

2011-05-06 @ 16:43:50
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: Lindha

hehe jag kan verkligen se dig framför mig...men allt klär ju en skönhet så....

2011-05-06 @ 17:03:13
URL: http://lindhas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0