Valborg..

Morgonen började med en Dallas som nästan obemärkt smög sig upp för en liten sovmorgon på mattes kudde, svag som jag är öppnade jag ett öga för att stänga det igen och så fortsatte vi snarka vidare i varandras öron, det är ju ändå Valborg! Efter någon timme får jag en kall puss som betyder "nu håller jag på att kissa på mig!" Ut på gården för blåstömning medan husse fixar smarrig frulle med bland annat jordgubbar! Champagnen får vi ta nästa år..

Sedan vart det morgonkaffe i soffan tillsammans med kära J i telefonen, hon är på galna äventyr i Götelaborg! J är min egna dockusåpa, inget i hennes liv följer normer och svensonliv och jag använder ordet "herregud" flera gånger under våra samtal. Jag försöker peppa henne att skriva en blogg eller en bok, det hade blivit succe! Och jag tycker inte det är riktigt rätt att resten av världen inte får ta del av hennes galenskaper!

Dagen består av tvättstugeprojekt, jag står för kaffekokning och peppning av byggjobbare! Sedan blir det kvällsfirande av Valborg med bästa L och F! Jag ser fram emot att se hur de fullnar till och börjar babbla om oviktigheter! =) Ljuspunkter i en sjukskriven gravidos vardag..

Trevlig Valborg! Glöm inte "varannan vatten!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0