Temperament..

När jag var liten hade jag ett sjuhelvetes temperament och kunde ställa till med en ordentlig scen om jag inte fick som jag ville, t.ex. när jag ville att mamma skulle köra på vänster sida och hon vägrade (av förståeliga skäl). Men då kunde minimirre skrika tills lungorna blev matta och lite till.. Detta gjorde säkert att mamma övervägde en sväng över på andra sidan ett flertal gånger. Sen när jag blev äldre försvann detta och jag blev lugn som en filbunke.. tills nu! Jag kände hur den där treåringen kom tillbaka idag till exempel när jag inte hittade viktiga papper som jag skulle ha PRECIS NU!! Och stackars Neil fick uppleva denna treårings beteende genom telefonen där han står på Beijer och försöker jobba och efteråt står jag och undrar vilken besatt varelse som hade tagit över min kropp där för en stund.. jag hoppas hoppas verkligen att detta är enkla gravidsymtom och att de försvinner i samma stund som jag spottar ut en unge..


Bild på en minimirre som säkert är rejält förbannad på mamma och pappa och en storebror som tappert försöker trösta..


Kommentarer
Postat av: Sofi

Du har talang för det där med rund mage :-)

Det kanske är det som är sambandet: Mirre+rund mage=suris

2011-04-27 @ 20:37:49
Postat av: Kristin

hehehe welcome to gravidos underbara värld ;-) Han kommer få känna på ett och annat innan det här är klart. hehe

2011-04-27 @ 21:20:29
URL: http://ekens.blogg.se/
Postat av: Mirre

Sofi: Vadå rund mage? Hade bara lite gaser... ;)

Kristin: ja vi borde få nåt legitimation som gör det tillåtet.. sur-leg!

2011-04-28 @ 13:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0