Skogsbrand..

Idag var det spännande här ute på landet. Jag och C satt i godan ro i varsin solsäng på altan när en brandbil susar förbi med sirener på, och eftersom vi bara är två hus som bor på den här vägen blev det extra spännande, och en aning oroväckande.. Plötsligt kände vi brandröken och vi tog på oss skorna för att kolla hur det var med grannarna, och för att kolla om jag skulle börja packa ihop mina käraste ägodelar - Dallas, Smilla, och mina converse! När vi kom dit så var det brand i skogen men det stog svettiga brandmän överallt, (drömbild för en del kanske) och de såg ut att ha läget under kontroll! Grannen hade gjort en eld två dagar tidigare som brunnit ut trodde han, men något måste ha legat och pyrt, och nu när det är så torrt kan det gå fort. Tur att han upptäckte det innan det spred sig mer, då kanske vi hade varit hemlösa nu! Roligast var att han själv försökt släcka med en spade innan han ringde brandkåren! =) Ja det var dagens spännande rapport från Rasbo-Hovgården, ikväll kommer pappa och ska hjälpa mig deklarera, men det lämnar jag ingen rapport om..

Lek inte med elden gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0