Musjakt..

När jag kom hem från sjukhuset så möttes jag av en inte allt för trevlig lukt i hallen och den blev liksom värre inne i köket och i tvättstugan. Vi trodde Smilla hade gömt en mus någonstans och vi genomsökte rummen men utan resultat. Dagen efter kände jag inget längre, men jag måste bara ha vänjt mig för när Neil kom hem från jobbet så fick han den där grimarsen igen. Det kanske ligger en mus bakom spisen, säger jag. Neil får då dra fram spisen och genomsöka området.. men endast ett par långa dammråttor! Den ligger säkert bakom diskmaskinen fortsätter jag, Neil drar då fram hela diskmaskinen och socklarna nedanför skruvas loss, han lyser med ficklampa för att se om han ser någon halvrutten mus, men icke! Jag vet! säger jag, bakom kylen! Där låg en död mus hemma hos farmor en gång berättar jag och liknar lukten vid densamma, jag är nu helt bergsäker på min gissning. Neil drar stånkandes fram kylskåpet, själv sitter jag på en stol och studerar cirkusen eftersom jag turligt nog denna dag är sjukskriven och måste vila. Inget här heller säger Neil men drar sedan fram en halv sladd, jodå sladden till kylen lyckades gå av i processen! Stackars musjägaren får dra fram verktyg och agera elektriker en stund. Jag kommer då på att jag nog kännt den starkaste lukten inne i tvättstugan, vi går in och nosar i tvättstugan och tycker stanken är värre där.. detta resulterar i att Neil får dra fram tvättmaskin, skruva loss en herrans massa delar, göra rent i avloppet... 
Efter en liten stund sticker jag in huvudet - Du föresten, hur länge har kattmaten stått där på bänken? Neil sticker näsan i kattmatskålen och höll på att svimma!! =)

Det är tur att du älskar mig så mycket! ;)



Kommentarer
Postat av: Helene

Helt underbart!

Kram

2011-04-13 @ 12:12:14
URL: http://dernole.blogspot.com/
Postat av: Kristin

hehehe, det är då man drar på sig sötaste leende och säger "Men du älskar ju mig!" hihi

2011-04-13 @ 16:08:40
URL: http://ekens.blogg.se/
Postat av: Lindha

Du är ju bara för bäst du honey!!!!!!

2011-04-13 @ 18:29:55
URL: http://lindhas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0