Med sommaren kommer...

..alla otäcka djur!! Hur kommer det sig att man varje vinter har föträngt alla ormar, myggor, spindlar, fästingar..? för att varje vår säga "Ånej! dom hade jag glömt!" Jag är inte sån som springer två kilometer bort om jag ser en spindel, bara ett långt hopp åt sidan, däremot har jag väldig fobi för att djur ska krypa in i min mun när jag sover och måste därför genomsöka sovrummet varje kväll innan jag somnar. Igår jagade jag en mygga och förvånades över hur dålig jag var på att träffa, sitter inga volleybolltalanger kvar?? Neil vaknade till slut och undrade vad sjutton jag höll på med! Till slut fick jag till en sving och en svart fläck pryder nu vår vägg..
Men värst för mig är ändå ormar, det kan förståss ha att göra med att jag blev biten av en förrförra sommaren. Idag såg jag en svart svans som försvann ned i muren utanför huset och hjärtat stannade, men sen när svansen kom upp igen såg jag att den tillhörde en ödla, ödlor är ok, dom har inga huggtänder med gift i..
Min sambo är nog ändå den med störst myggfobi, han har införskaffat en "mosquito defender 2000!" som står i trädgården och ska hålla dessa flygfän borta, för att vara ännu mer safe smörjer han in sig med "Mygga" varje dag och vi går nog igenom en sisodär 7 flaskor varje sommar! För att spetsa vårt försvarssystem bygger N fågelholkar och matar dem för att de ska hålla sig här och kanske minska myggstammen ännu lite mer. Men även om vi har byggt upp ett multiförsvar sitter jag ändå med prickiga ben i maj, jag måste säga att det blivit bättre och måste nog säga att helt myggfritt är omöjligt, och kanske kanske hör myggor sommaren till.. Ormar däremot... WHY??


Fridlyst my ass, nästa gång jag träffar på dig blir du en 9-bitars sushi!

Min nästan förlorade arm..


Kommentarer
Postat av: Lindha

Ja hua...jag är beredd att hålla med dig på alla punkter...förutom att jag hoppar ungefär 10 meter...eller uppmanar närmsta katt att tugga i sig...

(gäller inte orm...lite svårtsmält)

2011-04-18 @ 17:53:51
URL: http://lindhas.blogspot.com
Postat av: Kristin

Ja fifan.. det där var en otäcking. Både du och Dallas hade rejät tur.

Du skulle se källarspindlarna här i ytterharnäs... dom måste vara muterade. UäääK!

2011-04-18 @ 19:39:51
URL: http://ekens.blogg.se/
Postat av: Mirre

Kristin: Tack men nej tack, jag tror dig =)

Lindha: Dina katter gör sitt jobb iaf, min bästa hjälp måste vara Dallas =)

2011-04-19 @ 12:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0