Hemma helt klart bäst

Idag uttalade läkaren de sex underbara ord som jag väntat på - "Idag ska du få åka hem" Jag rev ihop mina grejjer fort som sjutton så att hon inte skulle hinna ändra sig! När Neil och jag gick ut genom sjukhusdörrarna liknade jag detta vid hur det måste kännas att bli frisläppt från fängelset.. Jag blev helt lycklig av frisk luft, alla människor, avgaser, bilköer.. fan-fucking-tastiskt! Hade inte en aning om att all snö skulle vara borta heller och jag tjöt av lycka när jag såg krokusar och tussilago! När vi åkte till sjukhuset nio dagar tidigare halkade jag runt på is i mina converse och det var snö på hela tomten... Nu möttes jag av barmark...



Smilla och Dallas verkar överlyckliga över att ha matte hemma och nu har jag två plåster efter mig..
Neil hade städat och gjort så fint hemma - något som han kommer få vänja sig vid att sköta framöver Jag känner mig som en lat hemmafru som ligger på soffan och pillar bort navelludd, men det får vara så nu..

Hann göra ett UL innan jag åkte hem och fick se Kayla igen, hon vägde lite mer än vad de trodde och for runt som en jojo i magen. Lång och smal var hon sa läkaren, precis som mamma! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0