En helg i Lappeland

image381
På torsdagen styrde vi vår golf mot Lappeland, närmare bestämt Lomsjö....I Lomsjö bor det 50 stycken personer inklusive Martins pappa och Kicki. I Lomsjö har alla en skoter och dom gillar å grilla korv...det såg vi när vi var ute och åkte längskidor på sjön, vi misstänker att några av dom var äkta Lappar som kanske en gång i tiden bodde i en lappkåta och åt lappkojs, lyssna på lapmusic
 

En dag skulle vi åka skidor och snowboard, Marre berättade för alla i bilen att "idag ska jag minsann försöka, idag ska jag inte ge mig" Marre som inte är någe vidare förtjust i utförsåkning åkte tre meter i liften, ramlade, blev tokarg, tog sin bok och satt och läste i solen resten av dagen medan vi andra susade ner för backarna! =)
   

Neil och Martin hade projekt grottbygge hela helgen, dom grävde ur en jättestor snöhög till en grotta, jättefin blev den, och sista dagen var det premiär med lite öl och ljus i grottan, supermysigt! Det var föresten 1 meter snö, strålande sol och 20 minus hela helgen =)


Sista dagen var den bästa, då tog vi golfen och styrde in mot landet, mot norska gränsen för att titta på Borgafjället, himla vackert var det där, nästan overkligt. Tur var också att vi på vägen dit hittade en pulka som låg efter vägen, med den åkte vi ner på sjön och tjöt som ett gäng femåringar, världens längsta pulkabacke blev det - lycka!
På vägen hem tog Martin fram sin envisaste sida då jag och Marre försökte förklara att vi såg något som flög av biltaket, "men sluta tjata om det där nu" säger Martin, "det var väl nån jävla hök som flög förbi" lägger han till innan han en minut senare upptäcker att han glömt mobilen på biltaket... bara att vända! =) Jag skratta så jag grät..
Himla mysig helg var det, mysigaste påsken hittils, visst då hörni? ;)
    

Kommentarer
Postat av: Petra

Shit va fint!!

2008-03-26 @ 22:52:55
URL: http://pbjelke.blogg.se
Postat av: Sofi

Svenska fjällen är verkligen helt fantastiska!
(Fast det vete tjyven om jag skulle vilja bo där jämt... En vecka om vintern och en på sommarn är rätt lagom tror jag.)

2008-03-27 @ 07:46:07
Postat av: Eken

Ser ut att ha varit hääääärligt.
ORÄTTVIST!!

2008-03-27 @ 12:39:00
URL: http://ekens.blogg.se
Postat av: Marre

Lappeland 4-ever!! (minus utförsåkning)

2008-03-27 @ 19:52:27
Postat av: Mirre

mm, jag funderar på att bli Lappe, hellre snö än slask! =)

2008-03-27 @ 21:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0