dagen efter kvällen innan..

Gårkvällen var jättemysig, blev firad hemma i east av Neil, mamma, mormor, brorsan och hans flicka. Jag lagade enchiladas och brorsan imponerade med bakverk! =) På dagen var jag helt själv med hundarna, var ute på promenad i solen, tio grader var det ute, våårkänsla!! Vi gick ner till stranden, ignorerade "förbjudet för hundar" skylten eftersom det inte var en kotte där. När vi lekte som bäst längst ut på udden hoppar det fram en surkärring från skogen. Jag ser på håll vad hon är ute efter då hon stegar med bestämda steg rakt emot oss.. hon var på uppdrag strandpolis! Sen börjar hon gnälla "Det står faktiskt en skylt.....bla bla bla...." Jag svarar med att jag tror den är uppsatt för sommaren då det är badgäster här inte nu då det är folktomt (förutom bamse surgumman!) "ja det står det inget om på skylten!" fräser hon. Under tiden står hundarna nedanför henne och viftar febrilt på svansen för att försöka på kärringen på bättre humör, men utan resultat.. Jag får helt enkelt gå därifrån med ett "jahapp bäst vi går då så att vi inte besvärar någon" medan jag tittar mig runt på den folktomma platsen.. Varför kan man inte bara njuta av livet och låta andra göra det med? Usch vad jag hatar sånna här surproppar!

Iaf så fick jag fin fina presenter igår, två fina jackor och två fina skor, Neil imponerade verkligen med sitt val av jacka, jääättefin, och precis min stil! Syrran hade skickat ett fint paket, hon vet vad mirre behöver =) Och brorsan hade såklart fått hjälp av mamma ;)
Farmor slog på stort och gav bort lite av arvet till alla kusiner, det fyllde verkligen på kontot och jag blev jätteglad, perfekt inför flytten nu. Och för att ingen skulle vara orättvist så skickar hon även en femhundring i ett kuvert, det var juh ändå MIN födelsedag! =) Sötgumman!

Nu ska jag vila lite, sen tvätta bilen och sen.....MATCH MOT TIERP!!! Idag visar vi vad vi kan brudar!!
 

Kommentarer
Postat av: Eken

Men USCH! Fy fan för klimakteriekossor!
USCH säger jag bara.. USCH!

2008-02-21 @ 13:34:00
URL: http://ekens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0