Poliser lööööv me!

Nu har det hänt igen, jag kommer alltid undan hos poliser... varenda gång...

Gång 1 - Kör utan lysen, utan körkort och med två öl i kroppen i USA, jag förklarar för polisen att jag kommer från Sverige (som min värdpappa tipsat mig om) och jobbar som nanny... han ler lite och säger åt mig att köra vidare...

Gång 2 - Jag kör i 110 på 70 väg, poliserna försöker få in mig på deras fartpistol men misslyckas antagligen och jag får bara ett ajjabajja-finger =)

Gång 3 - Jag kör hem efter en hård kväll från Laila (drack till 6 på morronen) klockan 12 på morronen och hamnar i en alkoholkontroll, jag får blåsa, men inget händer, får blåsa igen (eftersom han antagligen känner att jag luktar sprit) men inget händer så jag får åka vidare... =)

Gång 3 - (Ikväll) Jag kör hemifrån och kommer halvvägs på att jag glömt körkortet, men hur ofta är det körkortskontroller? Jo just ikväll! Jag vevar ner rutan, drar på mitt bästa leende, viftar febrilt med ögonfransarna. Polisen frågar om jag vet att det är 600 kronor i böter, och det vet jag såklart...men jag brukar aaaalltid ha med mig körkortet annars... får ett leende tillbaka och ett "ok för den här gången då"

I feel loooooved! =)

image211

Kommentarer
Postat av: Eken

HAHA!! Polziegroopie!!

2007-09-12 @ 20:40:33
URL: http://ekens.blogg.se
Postat av: Moralkakan

Du vet väl att en poliskontroll inte är det värsta du kan träffa på om du kör bakis eller på fyllan?
Nej, det värsta är en av dem som du utbildar dig för att ta hand om!

2007-09-21 @ 10:48:30
Postat av: Eken

Nu skrivs det vääääldigt lite här! :P

2007-09-24 @ 09:58:36
URL: http://ekens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0