nyfiken i en strut..

Det bästa jag vet är att titta in i andras hem, se hur dom lever, hur dom inrett och fundera på hur det skulle vara att bo där. Om man kunde knacka på hos folk och be att få komma in och titta utan att bli misstänkt för att vara en total knäppis så skulle jag gärna göra det tråkiga torsdagar som denna. Det finns några hus i Gävle som jag är speciellt nyfiken på, många av villorna i Villastan t.ex. helst de med höga murar som man får stå å hoppa utanför för att få en glimt av. Tänk om titthål i dörrar kunde vara till för de som gick förbi, om man kunde vända på dessa och göra dom en aningen större, va mycket roligare det skulle vara. En bra uppfinning är juh hemnet.se Där kan man titta in i lägenheter och hus och fantisera utan att bli tagen för en mupp. Jag hänger på hemnet mest hela dagarna nu, mest tittar jag på boenden i Uppsala trakten.. joo jag funderar på att byta stad, det som håller mig kvar är volleybollen, och vänner såklart, men fundera får man.. och drömma får man... de lägenheterna jag tittar på ligger ändå bortom prisklasser i min riktiga värld..


image254

Kommentarer
Postat av: Eken

Oh no young lady! Your not going ANYWHERE!
Vem ska jag då flippa ur med på festerna.... ;)

2007-11-16 @ 09:05:55
URL: http://ekens.blogg.se
Postat av: Mirre

Eken: You got a point there.. jag får lov å stanna..

2007-11-16 @ 12:35:38
Postat av: Wiik

Flytta in på Läckö Slott du vettja! Säkert billigt å bra =)

2007-11-30 @ 09:39:51
URL: http://wiiks.blogg.se
Postat av: Mirre

Wiik: Jag tror att jag skulle passa in där.. jag och slott är som mjölk med oboy! :)

2007-12-14 @ 13:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0