En helt ovanlig måndag..

Efter en lång dag av hårt arbete...se bild...    ..... så samlade jag mina sista krafter för att i Hemlingby springa löptestet.....
Efter uppvärmningen på 1,5 km ville jag bara vända om och gå hem igen, men jag bet ihop och ställde upp mig på startlinjen.... Det är rätt intressanta diskussioner man har med sig själv när man är ute och springer i skogen.. "nej Miriam du kommer inte dö av det här....undra om någon skulle märka om jag tog en genväg här borta... tur att jag har telefon med mig i handen så jag kan ringa 112 ifall jag ramlar ihop i nästa uppförsbacke... undra vem som hittar mig först...osv..."  Jag kom runt iaf, och är rätt nöjd med tiden.. =)

Efter en snabbdusch hemma drog jag på mig badkläder.. en efterlängtad drink och en efterlängtad cigarett hävde jag i mig så fort badgänget kom.. Vi åkte till badplatsen vid furuvik, bytte om, och hoppade i vattnet...eller hoppa kanske var att överdriva..gick i gjorde vi.. lika sakta som bruden i kyrkan! Det är roligt hur man går på tå i för att dra ut på de tortyrliknande ritualerna vi svenskar håller på med under sommaren! Efter högst en kvart hade jag doppat mig!

Efter badet bar det iväg till Max, där inhandlades en kartong med chilli cheese! Lyckan var stor, hur mycket vi än åt tog dom aldrig slut... för att göra dessa små apertizer ännu nyttigare doppade vi dom i cheddar cheese!..oh my! Men för att göra oss av med alla kalorier så fortsatte vi sporta under hela kvällen..

Först spelade vi brännboll, när vi insåg att vi va för få spelare åkte vi till stadsparken, lekparken som annars är full av ungar på dagtid var helt tom och det var fritt fram för oss vuxna människor att leka av oss.. vi hoppgungade..snurrade på konstiga mojjänger tills jag höll på att kräkas, åkte linbana och skratta åt varandra när vi slog oss gul å blå... Efter midnatt åkte vi hem för att sova... somna på två sekunder..

Idag är min lediga dag så idag regnar det... groovy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0