Jag har kommit över tröskeln..

Idag har jag varit ute på permission och jag och Neil tog en tur till stan. Jag upptäckte idag att jag är över perioden då folk stirrar och undrar om jag är gravid eller vanligt tjock. Det började i hundhagen där jag skulle förklara för den andra hundägaren varför jag inte kunde gå med runt med hundarna men hann bara säga "Jag är gravid och kan inte...."  "JAHA DU! Det undgick mig inte du!"  "Eum..nähä.." Diskussion slut. Sen åt vi lunch vid Uppsala högar (tips till alla uppsalabor som inte varit på lunchrestaurangen där). Där tittar alla ogenerat på magen när jag kommer in för att beställa och alla (kvinnor mestadels) lägger huvudet på sne, ler och nickar som att vi har något gemensamt. Jag vet inte hur man beter sig då och lägger på något stelt flin som en hälsning tillbaka. På ett sätt är det skönt att inte gå runt och undra om folk tror att jag bara är lite lönnfet!
Har gjort en annan upptäckt med magen efter allt navelpill.. naveln håller på att planas ut! Gropen är mer en liten insjunkning bara och jag gissar att den snart kommer vända ut och in på sig, undra om jag märker när den gör det om det kommer nåt "FJONG"... Jag har verkligen för lite att göra..

Kommentarer
Postat av: Kristin

Du får vänja dig vid dom där blickarna. Man blir liksom alltid stirrad på när man är gravid.. på gott och ont. :-P

2011-04-18 @ 11:24:48
URL: http://ekens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0