Mot mörkare tider..

Mitt hår började se lite trist ut, utväxten störde mig varje gång jag såg mig i spegeln. På fredagkvällen framför Idol frågar jag Neil om jag kanske skulle ta å färga håret mörkt, man ska ju göra det under vintertider har jag hört. Han svarade "som hoen daer kanche" med sin Amerikanska brytning och så pekade han på Carola på tvn. Jag memorerade färgen och dagen efter sprang vi in på Coop och köpte hårfärg... Nu är mitt hår alltså svartbrunt, det blev inte alls lika böljande och fluffigt som Carolas men det ser helt ok ut konstigt nog. Men det är en underlig känsla, jag har fått för mig att jag måste börja bete mig annorlunda nu för att passa in som brunett, men hur gör man? Brunetter ska väl vara lite tuffare och lite vassare, eller är det mina fördomar? Usch vad jobbigt det där blev att leva upp till sin hårfärg... livet var så enkelt som blond..

Kommentarer
Postat av: Petra

Den där jäkla Carola alltså, varför ska hon ha så fluffigt hår? ;) Jag trodde att man var söt och oskyldig när man var brunett. Det var därför jag färgade tillbaka till blondin fortare än kvickt...

2008-11-30 @ 10:37:18
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: Mirre

Petra: haha, Ojj vilken miss, då är jag illa ute ;)

2008-11-30 @ 20:51:09
Postat av: Super Saja

Ha ha ha, ja nu vet du hur jag har det! ;-)

2008-12-01 @ 00:33:39
Postat av: Eken

Ähh klart som fan man är vass å hård när man är brunett. Kolla på mig ba! ;-)

2008-12-01 @ 16:37:17
URL: http://ekens.blogg.se/
Postat av: Mirre

Ja de e juh er jag tänker på när jag tänker på brunetter =)

2008-12-01 @ 17:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0