middag kräks och valpar

I går hade vi middag här med Micke, Catherine, Luke jag och Neil.. lite trångt men mysigt! Vi gjorde middag på det nya racklett järnet, det blir jättegott och lite kul att hålla på å laga sin egen mat på bordet =) Efter maten gick vi ner och spela biljard en sväng, det är nåt man borde göra oftare, kul juh! Tur va väl att vi fick vinna varsin gång! =)Träffade på Jonna och partybrudarna med som kom in å sa hej, dom skulle på slick.. vissa fick juh ta det lugnt för träningsdagen på söndagen!
Vaknade på söndan och mådde lite konstigt men proppade i mig frukost iaf, åkte till träningen och det kändes bra när vi värmde upp men sen när vi bollade in började det snurra i huvet och jag va tvungen att gå å spy, trodde först det bara var för en övning då vi snurrade runt mellan varje boll men sen när jag gick å spydde en andra gång förstod jag att det nog inte skulle bli bättre.. blev tvungen att åka hem.. jag som verkligen behövde träna! Kristin skrämde upp mig och ringde å fråga om jag var gravid.. men icke! puh! =)
Senare på kvällen kände jag att jag behövde lite frisk luft efter att ha legat inne å mått dåligt... tog en promenad i boulognen och lekte lite i parken ;)

Har mejlat med en uppfödare idag uppe från norraste norrland, dom ska para sin tik nu i mars med en hane från norge, båda verkar vara jätteduktiga hundar och jättefina var dom! Nu är jag alldeles till mig och läser på allt jag hittar om Gordon setter och fågelhundsträning. Uppfödaren verkade jättegullig och hon verkar tycka att vi passar till att bli "föräldrar" =) Lite så här måste det kännas att vara gravid för första gången, ja kanske inte precis lika, men samma förväntasfullhet och längtan!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Du är väl skendräktig helt enkelt :-)

Oavsett vad så ser du till att pigga på dig till på fredag. It's an order!

2008-01-07 @ 10:04:55
Postat av: Mirre

Sofi: hahaha, jag är redan piggare, jag ska med i helgen..spelar ingen roll om jag är dödssjuk!

2008-01-07 @ 11:02:59
Postat av: Petra

Låter ju vældigt bra med norsk-svensk :P
Mamman till dom jag ær barnvakt åt ær sån dær fågeljakthundsinstruktør eller va det kan tænkas heta :)
Så jag kan førsøka snappa upp några tips åt dig! :)

2008-01-07 @ 12:25:20
Postat av: Mirre

Petra: ååh, säg att jag kommer och tränar nästa år =)

2008-01-07 @ 17:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0