Do not feed the dog

I söndags bakade Neil chokladkakor medan jag satt å plugga. Dom fick stå på bänken och svalna medan vi åkte till IKEA på eftermiddagen. När vi kommer hem möts vi av en väldigt skyldig hund. Efter en överblick av köket ser vi att julpapper och kartonger är söndertuggade och en plåt med kakor försvunnen. Efter ett tag gör vi kopplingen hund+choklad = farligt... Ringer Ultuna och pratar med en veterinär som ber oss komma in med en gång, 40 gram choklad kan vara livsfarligt för en hund och Dallas hade ätit 175 gram! På Ultuna får han först en burk hundmat av veterinären och tror att han har hamnat i himmlen, därefter ger hon honom en spruta så att han börjar kräkas och kräkas och kräkas...bitch!  Efter att ha fyllt golvet av spyor som faktiskt luktar choklad så bestämmer dom sig för att ha kvar honom för observation.. Vi får åka hem med endast ett koppel! Men igår var vi och hämtade honom, vilken lycka! Men lyckan varade bara tills jag skulle betala..., alla julklappar är nu indragna och en Gordon setter finns till salu på blocket...


Kommentarer
Postat av: Eken

HAHA! Stackars Dallas...

Ja dom blir billiga när dom gör sånna saker. ;-)

2008-12-02 @ 11:48:25
URL: http://ekens.blogg.se/
Postat av: Sofi

En burk hundmat och lite kräkmedel - det kan ni ju fixa själva nästa gång ni är så dumma att ni lämnar en massa kakor ensamma med en hund. :-)

Kommer du hit den 18:e? Hoppas!

Du får gärna ta med jycken också - jag har tandstensgodis hemma som jag kan ta med åt honom.

2008-12-08 @ 13:00:50
Postat av: Mirre

Ja jag ska försöka komma, men jycken får nog stanna hemma =) Ska ringa dig Sofi nästa gång ;)

2008-12-10 @ 20:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0