lugnet efter stormen..

Efter en dramatisk helg känns det som att denna dag blir en dag kvar i pyjamasen =)
Förutom en känslomässig berochdalbana har Carin och jag haft det jättemysigt, vi har tagit långpromenader med Abbe, bara legat å myst i min lilla säng och festat som rockstjärnor! =)
Lördagen slog vi runt ordentligt.. först satt vi här och förfesta med Joel, för att sedan flytta vidare festen till grannpojkarna.. Abbe minglade friskt här i huset! =) Inne på HB satte vi oss först ner med varsin drink, när jag sedan gick för att beställa mer strawberry daquery (som jag förövrigt misstänker att jag spenderade alla mina pengar på) tappade jag bort alla dom jag kom med.. Tur att jag hittade på Eken, Peter och Asp.. vi röjde runt på dansgolvet och Eken och jag minglade runt en del när vi inte letade efter den försvunna Carin och den försvunna Joel.. När det va dags för hemgång fick jag tag på Carin nånstans, hon hade tappat bort brickan som hon bestämt skulle ta hand om då jag va så slarvig!! Förutom den hade hon tappat bort pengar och kort och satt utanför för att spärra allt... Jag gick ner i garderoben för att, som så många gånger förr, stå kvar till sist och vänta på min jacka.. vakterna och garderoben har himlans roligt åt mig numera och vill ge mig en egen krok där i garderoben...ingen dum idé! =) Efter en lång stunds väntan frågar han i garderoben om jag har nåt i fickorna..."näää tyvärr" säger jag...jo men nåt har du väl, säger han...har du ett djur? frågar han... trött och förvirrad står jag och ser frågande ut några sekunder innan jag utbrister "baaajspååååse, jag har en baaajspåse i fickan!!" Stolt över min erövring går jag ut för att hitta på Carin, men hon är spårlöst försvunnen...jag anmäler självklart försvinnadet hos en polis som står utanför...ger honom beskrivningen "tjej med brunt hår och stora tuttar" och tvingar honom att skriva ner det så dom kan börja leta.. jag får låna hans telefon och försöker ringa, men inget svar..men strax därefter hittar jag en slagen hjälte lite längre bort... Carin försöker övertala mig om att jag inte vet vart jag bor, hon är bestämt säker på att jag bor åt ett annat håll.. jag lyckas få med henne åt rätt håll iaf och väl hemma däckar hon på sängen och jag blir utelåst! ...På morronen vaknar två prinsessor med ångest och lite illamående... vi ligger kvar i sängen halva dagen och bara garvar åt livet.. Carin går på eftermiddagen upp och rotar runt lite i kjolfickan...DÄR! låg visst kort och pengar! Väldigt otippat, hur kunde hon glömma att titta där? ;)
Följer sedan med en sjuk Carin till sthlm, jag får köra medans carin sitter grön i ansiktet brevid mig.. i sthlm blev det söndagsmys! =)

Party like rockstars!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0