Första division 1 spelet...

I fredags tjocka hela laget in sig i en minibuss och drog på eftermiddagen till norrland.. eftersom jag inte varit längre norrut än Sundsvall så satt jag klistrad mot rutan som en riktig turist å sa "guuuu va vackert" och "ååå va fint" men det va det verkligen, norrland är supervackert och jag förstår att folk vill bo där.. kanske jag me en dag! =)
Efter 8 timmar var vi framme på hotellet, jättefint hotell mitt i centrum och hotellfrukosten va helt sjukt god, världens buffé med färskpressad juice och en massa goda frukter! Jag va i himlen... =)

På lördagen tog vi alla en promenad efter frukost för att ladda för match mot Skellefteå, efter lunch tog vi en vila och sen bar det av mot hallen, när vi kom in satte det andra laget på en psyk-låt som dom spelat in för att få oss ur balans antar jag, rätt pinsamt måste jag säga.. psyka oss är som att mata oss med extra energi, gör oss lite förbannade och vi bankar ännu hårdare... Det visade vi i första set som vi tog hem.. men sen va det nåt som gick snett, Elin skada tummen vilket inte va bra och alla kändes lite ur balans, vi förlorade resterande tre set men visade helt klart att vi hör hemma i ettan..

På kvällen sen, efter en god middag, gick några av oss nyktra ner på nattklubben för att se hur fulla norrlänningar ser ut, rätt intressant att se hur folk beter sig efter ett par öl, några kan knappt stå på benen och ordet finkänslighet verkar inte existera, några charmar en genom att spotta fram ett "va schnygg du varå" Sådär skulle aldrig jag bete mig tänkte jag hela kvällen ;)



På söndagen sen fick vi återigen uppleva frukost á la heaven! =) Efter det packade vi ihop och drog vidare mot Norsjö.. Alla va riktigt revanchsugna och Eken kunde i sitt hjärta känna att det skulle bli vinst, och visst blev det!! =)Inför en chockerande stor publik visade vi upp riktig kämparglädje och laganda, alla hjälpte varandra och vi bankade på varenda boll.. Och jag tror vi lät högre än hela Norsjö som satt på läktan =) Första division ett segern kändes som att vinna guld, nu har vi verkligen visat vad vi kan och att vi är här för att stanna...
goooooo Sätra!!!

Så här stog det om oss på Norsjös hemsida, mycket bra komplimanger till oss...

Uppvärmning, mjukning och inbollning att flöt på som vanligt medan publiken började strömma in på läktarna.

Så blåstes matchen igång, redan från start så upptäckte vi att Sätra var heltända inför dagens uppgift.

Själva började vi värdera, fundera och "nolla" över bollarna och hoppas på misstag från motståndarna. Set 1 och set 2 kändes att bara glida oss ur händerna utan att vi kunde styra över händelserna alls. Under 10 minuterspausen hade vi ett bra snack som syntes ge effekt i början på 3:e men Sätra hade byggt på sig ett sjävförtroende utan dess like efter 2 relativt lättvunna set.

3:e setet var det jämnaste och mest välspelade setet utav de 3, långa bolldueller blandades med sidoutspel från båda lagen. Efter en upphämtning från 11-15 till 15-15 följdes lagen åt ända upp till ställningen 25-25 då Sätra visade sig ha fler vinnarskallar och kunde ta hem setet med 25-27.

Ett stort grattis till ett hårt fightande Sätra som visade stort volleybollhjärta under denna match. Vi fick oss en lärpenning under denna match, det är 100 % som gäller i anfall, arbetsuppgifter och i fightingspirit då blir volleyboll som roligast att lira.

De ska bli riktit kul att få träna i veckan eftersom vi alla nu förståt hur mycket som krävs för att spela BRA volleyboll och när man spelar BRA volleyboll så har man skoj där ute.

Ett stort tack till publiken som verkligen försökte hjälpa oss upp ur fegissvackan vi hamnade i.

Nu väntar 3 roliga volleybollträningar innan de bär iväg mot Kusten för att få möta Iksu den 20:e och Vännäs den 21, Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr /Tomas



mmmm, vinnarskallar, de e vi de!! =)

image214

                 

Life is goood! =)

Kommentarer
Postat av: Petra

Shit jag sitter med gåshud på armarna. Ryser som fan..LÆNGTAR HEEEEM!!!

2007-10-19 @ 10:58:13
Postat av: Sofi

Jooru Petra, så kan det kännas efter en felprioritering!

Ps. Jag tackar särskilt för bilden då jag håller på att ta på mig tröjan - ser makalöst intelligent ut måste jag säga!

2007-10-19 @ 23:27:30
Postat av: josefin

JAAA NORRLAND ÄR VACKERT, tack för det hihi

2007-10-20 @ 15:34:45
URL: http://www.justdancee.blogspot.com
Postat av: Mirre

Josefine: Ja din lyckans ost! =)
Sofi: Du menar bilden där du ser ut att dirigera en orkester i vårt omklädningsrum? ;)
Petra: Å vi längtar tills du kommer hem!!

2007-10-21 @ 19:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0