Salsa queen!

Igår va vi i Uppsala då å fira valborg, va först hem till Micke och Catherines nya superfina lägenhet! Tog lite att dricka där och sedan bussen ner till ekonomikum parken.. Efter en kebabrulle spana jag in Anna och Josefine, blev så glad så jag sladda runt på en pizza som låg på backen.. sen satt vi bland sopor och fulla ungdomar och hade himlans trevligt.. konstigt hur man kan välja en plats som denna för att ha picknik, musiken från scenen vet jag inte om vi kan kalla musik, utsikten va bedrövlig och sopor kom flygandes i ansiktet hela tiden..men det trevliga sällskapet vägde upp!
När vi intala oss själva att vi va för gamla för sånt här så tog vi bussen tillbaka till lägenheten, drack goda drinkar och åkte sedan till grillfesten..vecklade ut det som vi trodde va en flintastek men som visade sig vara ett stort stycke revbensspjäll! denna tog upp halva grillen... Himlans gott även om ät-tekniken inte va någe vidare..kanske berodde på att det som fanns kvar i bestickväg var en stor macheta kniv och en pytteliten gaffel...
När vi senare bestämde oss för att gå ut (ca 10 minuter efter att hela världen även dom bestämt sig för det) så travade vi iväg till BJs, efter en timme kö, lite kärt återseende, lite onödiga bråk så insåg vi att vi nog inte skulle komma in förän på morgonkvisten, så hela packet, inklusive en riktigt packad, drog vidare för att leta efter en mindre kö.. när vi till slut hittade ett ställe och kom in visade det sig att de va "Salsa night" där... tokbra tänkte jag för jag råkar vara en stjärna på just salsa =P ...Alla fyrtiofem mexikanare måste ha sett hur duktig jag va för sen skulle alla dansa med mig, helst alla de som va under 1,50 lång me!
Efter att vi dansat oss svettiga prutade vi ner ett par korvar till ett pris som fortfarande va för mycket för en sketen korv.. 30 spänn för en korv! Sick!... Vi somnade sedan gott på soffan och vaknade till doften av amerikanska omeletter! =) Nu sitter man här lite mör efter en helg, som har inkluderat en hel del alkohol ,och har ångest för allt de som man borde ha gjort i istället.. men men..det är mogondagens problem!
Imorn flyttar jag till Midgård, himlans bussig kille syrran har, han är guld värd!

Roligaste fyllegrejjen: När en full karl som ska kissa i en buske, ställer sig i dykställning, tar ett djupt andetag och håller andan innan han gör ett djupdyk ner i buskarna! Trodde jag va en duktig buskdykare...men jag har mycket kvar att lära insåg jag.... =)

   Jag är delvis skyldig till detta slagfält..tror jag glömde en halv kebabrulle..

Kommentarer
Postat av: Petra

Vaaa...en halv kebabrulle! Du hade ju kunnat spara den till mig istället! :P

2007-05-01 @ 22:38:42
Postat av: Eken

Buskdykare!! HAHA. Aaa där har vi nog alla en hel del kvar å lära tror jag. :P

2007-05-02 @ 11:47:15
URL: http://ekens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0