veckan som gick..

Veckan som gick va fylld av "ups and downs" Höjdpunkten var väl torsdag kväll då vi var några från jobbet som festade till. Efter jäst vin och ett par omgångar av ölspelet tog vi oss ner till HB. Där dansade vi runt som vanligt på dansgolvet, och när vi satte oss ner för att vila jag och jossan så fastnade vi såklart på vimmelbild...

image157

Träffade på Laila mitt i vimlet, och eftersom de andra hade gått hem så fortsatte vi vidare hem till hennes lägenhet för att fortsätta dricka vin och äta melon =)
På morgonen mådde jag som jag förtjänade och hade lite djupa samtal med toalettstolen innan vi tryckte i oss lite pizza... Eftersom jag hade bilen hos Jossan som bor precis brevid traskade jag dit för att köra hem och ta en dusch innan vidare färd mot Östhammar. Det sista jag säger till Laila är "hoppas det inte står några poliser på stan" och skrattade... Kör genom stan för att komma hem...och vad tror ni står där?? Jo en herr konstapel som glatt vinkar in mig.. jag kände hur paniken spreds och jag såg ett par månader i fängelse framför mig.. med en tår i ögat drar jag skakigt fram ett körkort för att sedan blåsa allt vad jag hade i den där mojjängen.. jag förberedde ett tal om hur man inte alls kan lita på de där blåsmaskinerna och att jag slutat dricka tidigt på kvällen innan trots att jag kände hur det ångade ut små spritmoln på mannen i blått. När han sedan klämmer ur sig "ok, då kan du backa ut och köra vidare" höll jag på att svimma!! Både han och jag var nog lika förvånade, jag hade juh inte ens borstat tänderna på morronen och det smakade inte direkt hallon i munnen, och det måste t.om han ha känt.... Ibland har man turen med sig! inga mer chansningar från min sida, skakade som ett asplöv resten av eftermiddagen och fick mig verkligen en tankeställare..

Helgen har jag spenderat i Östhammar, ätit gott, varit på sjön, slappat och blivit ompysslad av mamma!

Nu är jag nyss hemkommen från jobbet, blev inringd på min lediga dag, men att byta en måndag mot en lördag känns som rena vinstlotten! =)

Kommentarer
Postat av: Stefan

Hörru!!! Var de inte i fredags du var ut va?? =oP

2007-07-24 @ 11:20:12
URL: http://nordan79.blogg.se
Postat av: Mirre

Stefan: Lätt förvirrad just nu... =)

2007-07-24 @ 21:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0